0532 251 22 95
FacebookTwitterİnstagram

Sabunun Hayatımızdaki Yeri

Sabunun Hayatımızdaki Yeri

Sabunun Hayatımızdaki Yeri

Sabunun hayatımızdaki yeri çok fark edilmese bile önemlidir. Sabun sayesinde zararlı bakteri ve virüslerin yayılması yavaşlatılır ve engellenir. Köpüklü sıvı sabun ise kullanım kolaylığı dolayısıyla tercih sırasında daha yukarıda olacak ve insanların sabun kullanımı artacaktır. İlk sabunun ortaya çıkışına dair birçok farklı teori olsa da bunların arasından en çok ortaya çıkan hikâyeye göre. Sabun Roma döneminde hayvan yağları ve külün karışıp bir nehre dökülmesi sonucu, nehirde çamaşır yıkayan kadınların bu kaygan sıvının kirleri daha rahat çıkarttığını fark ederek keçi yağı ile külü karıştırması sonucu ortaya çıkmıştır. Tabii ki günümüze gelindiğinde bir ürünün hikâyesinden çok işlevi önemlidir.

Yerli Sabun Üreticileri

Günümüz Türkiye’sinde sabun üretimi denildiğinde köklü firmalara bakıldığı zaman kimi şirketlerin tarihinin 130 yıl öncesine kadar gittiği görülmekte. Ayrıca bu şirketlerin ürün yelpazelerinde dikkat çeken bir diğer şey ise hala eski usul kalıp sabun üretiminin bu şirketlerde önemli bir yer kaplaması. Daha yenilikçi firmalara bakıldığında ise tam tersi bir durum gözlenmekte, kalıp sabundan ziyade sıvı ve köpük sabun üretiminin bu şirketlerde daha fazla olduğu belirlenmiştir. Sektörün kendi içerisinde alt sektörlere ayrılmış olması da Türkiye köpük sabun üreticileri ile kalıp sabun üreticileri arasındaki rekabeti az da olsa azaltmıştır. Her şeye rağmen bu iki ürün tek bir ana sektörün ürünleri oldukları için rekabetin tamamen bitmesinin olanağı yoktur.

Köklü Kalıp Sabun Üreticileri Ürün Değişimine Gitmeli Mi?

Bu soruya hiçbir şekilde net bir cevap verilememekle birlikte piyasaya bakıldığında bazı öneriler yapılabilir. Türk insanının kalıp sabuna daha alışkın olması sebebiyle hala piyasada yeri olan kalıp sabunların köpük sıvı el yıkama sabunlarına göre eksileri daha fazla olsa dahi, halk bu yeni türe alışana kadar komple köpük sabun üretimine geçmek bir hata olacaktır. Şirketin her sabun çeşidinden belirli oranlarda üretmesi şirket açısından en mantıklı karar olacaktır. Ayrıca kalıp sabunlarda da klasik kalıp sabun üretimi yerine yeni yöntemler denenebilir ve daha yenilikçi ürünler ortaya çıkarılabilir.

23 51
Sitede kullanılan resim ve yazılar Fim Globale aittir izinsiz kullanılamaz.
© Fim Global. 2018 tüm hakları saklıdır.
Bizi Takip Edin
FacebookTwitterİnstagram
İletişim
ÖZANKARA Sanayi Sitesi 1434. Sk. No:8 06370 Ostim / Yenimahalle - ANKARA
0312 395 60 27
pazarlama@fim.com.tr
Nano Medya